Makijaż permanentny brwi jest najczęściej wykonywanym zabiegiem w moim gabinecie kosmetycznym. Ze względu na popularność makijażu permanentnego oraz jego reklamę w mediach zgłaszają sie do nas klientki, które są zdecydowane na zabieg, ale tak naprawdę nie są do końca  świadome na czym on polega. Aby uniknąć rozczarowania klientki należy przeprowadzić szczegółowe konsultacje. Przedstawię dzisiaj jak takie konsultacje odbywają się w moim salonie “Butterfly Effect Permanent Makeup & Beauty Salon” (https://bepermanentmakeup.ie/).

1)    KONSULTACJA ON LINE. Każdy terapeuta pracujący w moim salonie został przeszkolony w temacie przeprowadzania rozmowy z potencjalnym klientem, który kontaktuje się z nami telefonicznie lub wysyła maila z zapytaniem o zabieg. Jeżeli pacjentka dzwoni, to oprócz udzielenia wyczerpujących odpowiedzi na jej pytania, proszona jest również o podanie adresu e-mail, na który następnie  wysyłane są linki do strony internetowej salonu. Znajdują się tam informacje na temat pielęgnacji pozabiegowej, krótki opis procedury oraz najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami. Te same linki są wysyłane w przypadku rezerwacji wizyty on line.  Dzięki temu nasze klientki są bardziej świadome, a nam nie umknie żadna istotna do przekazania informacja. Generuje to także ruch na stronie WWW salonu, co poprawia jej pozycjonowanie.

Kiedy zgłaszają sie do nas panie pragnące wykonać korektę ostrego makijażu, prosimy je wówczas o przesłanie zdjęć brwi. Pozwala nam to szybko i sprawnie ocenić czy korekta jest możliwa. Jest to wygodne rozwiązanie, które poprzedza rezerwację wizyty w salonie. Oczywiście nie w każdym przypadku ocena na podstawie otrzymanego zdjęcia jest wystarczająca i wykluczy konieczność  konsultacji w salonie.

Za pomocą mailowej konsultacji możemy też ułatwić klientowi podjęcie decyzji, co do wyboru techniki MP, a przy okazji skracamy w ten sposób czas konsultacji „na żywo”. W moim salonie najpopularniejsze metody makijażu permanentnego brwi to: microblading, shading lub technika combo. Często zdarza się, że panie nie znają różnic pomiędzy tymi metodami, dlatego mamy przygotowane ilustracje graficzne wraz z krótkim opisem powyższych technik. Tak przygotowany informator wysyłamy do klientki, aby ułatwić jej podjęcie świadomej i jak najlepszej decyzji.

2)    KONSULTACJA WSTĘPNA. Podczas tej konsultacji terapeuta wykonuje test uczuleniowy oraz ponownie tłumaczy przebieg całego zabiegu. Na tym etapie dobrze jest zapytać wprost klientkę o jej oczekiwania co do efektu końcowego. Jeżeli nie są one realne, należy o tym od razu  poinformować, dzięki temu unikniemy rozczarowania klientki.

W przypadku kiedy mamy do czynienia z klientką niezdecydowaną, która podczas konsultacji  oczekuje od nas pomocy w podjęciu decyzji czy powinna wykonać makijaż permanentny, czy też nie, nigdy jej do tego nie namawiajmy. Naszym zadaniem jest udzielić wyczerpujących odpowiedzi na pytania, opowiedzieć o zabiegu, wykonać test uczuleniowy, ale nigdy nie należy zachęcać do wykonania zabiegu. To musi być świadoma i dobrowolna decyzja każdej klientki.
Ten etap konsultacji może być rozszerzony o analizę kolorystyczną oraz dobór pigmentu.

3)    KONSULTACJA PRZEDZABIEGOWA. Następuje bezpośrednio przed wykonaniem zabiegu. Na tym etapie wyjaśniamy najważniejsze informacje znajdujące się w kontrakcie. Kieruję jej uwagę na zdania mówiące iż MP jest zabiegiem wieloetapowym oraz wymagane są korekty. Przypominam jak będzie wyglądał pigment zaraz po zabiegu, a jak po etapie gojenia. Powtarzam również zasady dotyczące pielęgnacji pozabiegowej. Klientka wypełnia kwestionariusz dotyczący stanu zdrowia. Jeżeli na tym etapie trafiam na osobę, która skreśla zdania w kontrakcie lub nie zgadza się z jego postanowieniami, odmawiam wykonania zabiegu!

W momencie, kiedy mamy już podpisaną umowę, przystępujemy do wyboru koloru oraz kształtu. Zwracam uwagę czy klientka pojawia sie w salonie z mocno zaznaczonym makijażem brwi i oczu, czy  jest on mniej widoczny. Staram się ustalić czy farbuje brwi henną, jeśli tak to na jaki kolor, czy lubi mocno podkreślone brwi. Na podstawie tych kilku pytań przedstawiam 3 propozycje kolorystyczne pigmentu. Następnie przygotowuję projekt brwi. Kiedy klientka jest już zadowolona i zaakceptuje narysowany kształt, a projekt mieści się również w moich normach estetyki, rozpoczynam zabieg. Po wykonaniu zabiegu podaję klientce lusterko, aby zaakceptowała efekt końcowy mojej pracy.

Powyższe 3 etapy konsultacji są w mojej pracy bardzo istotne, pozwalają zminimalizować czas, a także ryzyko niespełnienia oczekiwań klientki. Pamiętajmy, że pacjentka powinna być świadoma tego jaki efekt chce uzyskać. Jeżeli nasza klientka sama nie wie czego dokładnie oczekuje po zabiegu, tym bardziej nie może tego wiedzieć kosmetyczka lub kosmetolog. I tym trudniej będzie nam zagwarantować satysfakcję z efektu końcowego.

Powodzenia
Aleksandra Pawlak-Gudej